دیدار كارگزاران حج با رهبر انقلاب

اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 

 

 حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اينكه فريضه حج تركيبی از عناصر "عبادت"، "تضرع" و "حضور سياسی و اجتماعی" است، خاطر نشان كردند: تا پيش از پيروزی انقلاب اسلامی، دغدغه حجاج ايرانی صرفا معطوف به انجام صحيح اعمال حج بود در حاليكه اين اجتماع بزرگ و استثنايی دربر گيرنده شاخص های مهم ديگری نظير تكثر و عظمت و وحدت است كه می تواند حركت جديدی در راستای انسان سازی، جامعه سازی و اتحاد اسلامی را شكل بدهد و اين نگاه متعالی بايد به حجاج غير ايرانی نيز منتقل شود.

"اهميت وحدت شيعه و سنی" نكته ديگری بود كه رهبر انقلاب مورد تأكيد قرار دادند.
ايشان با بيان اينكه اختلاف ميان شيعه و سنی مسئله ی جديدی نيست و از گذشته نيز وجود داشته است، افزودند: اما در سالهای اخير اين اختلافات بطور غير طبيعی افزايش يافته است كه نشان می‌دهد تشديد اختلافات، به جامعه اسلامی تزريق و تحميل می شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای صرف تأكيد بر وحدت و تفاهم ميان شيعه و سنی را كافی ندانستند و تصريح كردند: برخی از اين اختلافات ناشی از توهمات و شبهات است كه اين تصورات نادرست بايد اصلاح شود و در عين حال منشأ بخش ديگری از اختلافات، رفتارهای غلط است كه بايد اين موارد نيز به طور دقيق شناسايی و حل شود.
"گشودن گره های ذهنی سياسی حجاج" نكته سومی بود كه رهبر انقلاب اسلامی خطاب به دست اندركاران حج مورد تأكيد قرار دادند.
ايشان از ناآرامی ها در سوريه بعنوان نمونه يكی از اين گره های ذهنی ياد كردند و با بيان اينكه منطق جمهوری اسلامی در قضيه سوريه كاملا روشن است، افزودند: واقعيت مسئله سوريه اين است كه جبهه استكبار قصد دارد حلقه ی وصل زنجيره مقاومت در منطقه را كه در همسايگی رژيم غاصب صهيونيستی قرار دارد، نابود كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، راه حل بحران سوريه را جلوگيری از تزريق سلاح به داخل اين كشور خواندند و تصريح كردند: چنانچه در هر كشوری، مخالفان از خارج آن كشور به سلاح مجهز شوند، بطور طبيعی، نظام حاكم نيز با آنها برخورد خواهد كرد.
ايشان افزودند: اگر مخالفان در سوريه دست از سلاح بردارند امكان مطالبه از دولت برای شنيدن نظرات مخالفان و اجازه دادن به آنها برای بيان مواضع خود وجود خواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود با تشكر از خدمات ارائه شده به حجاج و همچنين تأكيد بر تقويت روزافزون همكاری ميان دست اندركاران حج، خاطر نشان كردند: به هيچ حدی از پيشرفت در ارائه خدمات رفاهی و تبليغی به حجاج قانع نباشيد.
در ابتدای اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين قاضی عسگر نماينده ولی فقيه و سرپرست حجاج ايرانی در گزارشی مجموعه اقدامات بعثه ی مقام معظم رهبری در زمينه های فرهنگی، معنوی و بين المللی حج را بيان كرد.
در ادامه همچنين، حجت الاسلام و المسلمين سيداحمد موسوی رئيس سازمان حج و زيارت نيز گزارشی از عملكرد بخش اجرايی و عملياتی حج امسال و نحوه ی رسيدگی به كاروانهای اعزامی ارائه كرد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:,

] [ 1:9 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه